Monday, May 18, 2009

Tolong aku Hilangkan Penyakit M.A.L.A.S......


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Bersyukur aku kepada allah kerana telah memberi nikmat hidup sehingga hari ini aku masih lagi bernafas dan mampu melaksanakan tanggungjawab sbg makhluk di muka bumi...aku berasa rendah diri dan kerdil di atas uka bumi kerana aku ingat bahawa ada lagi yg lebih besar dan berkuasa...mukaddimah aku bunyinya penuh keinsafan...alhamdulilah...

hari ini aku ingin mebicara sedikit ttg masalah yg dihadapi oleh diriku khususnya dan kawan2 aku amnya....aku btol tidak mengerti dengan diriku ini....dahulu aku tidak sebegini rupa dah la serabut lpas malas btol dalam nk study n baca buku akademik ni..asal buka buku je mesti ada gangguan yg mengganggu contoh teringatkan facebook yg mengasikkan,sayang tido,rasa nk buat keja lain...aku cuba nekad utk study juga tetapi jiwa ku bergelodak dibawa arus syaitan utk tidak melakukannya...mungkin kawan ada ubat atau vitamin untuk penyakit ini...huhuhu...TOLONG AKU!!!!Mungkin korg ada tips dan mengalami masalah yg sama sperti aku..Peperiksaan da semakin hmpir ni....adoyai....masalah sungguh dgn diriku ini....chow...Lahanat btol Malas ni lu peg belah jauh2...

7 comments:

Walud said...

Malas ni penyakit kronik yum..
ak pn penghidap penyakit ni gak..
esok exam yum, tapi xstadi ape lagi ni..
wahahaha jawab je ape yg rasa nk tulis esok

QaYYum MieJiFans said...

orait juga cadangan ko walud...aku rasa nak jawab je pa yg terlintas di kepala aku masalah wat xam dalam kelas susah sket nk pnjg tengkok..hahaha..mampus r fail pun xksah repeat je...bukan slalu nk kena..

Jalak Lenteng said...

yum baca takat mana larat ja yum..agak x leh fokus jgn paksa,...x gne gak paksa study...fokus bende yg ko bleh score..lol..aku pun x reti mane gak..sebab aku pun x betul gak...lol

ArchePelaGo Q said...

ok baik..aku ikut nasihat korg...

Unknown said...

ingin tahu tip study smart? tanya sakti arjuna, pakar motivasi anda.. hahaha

NORJUNILAILA AZHAR said...

makan panadol yum..hilangla nanti..

Azray said...

hang terpengaruh ngan aku ke yum? aku nie memang jenis malas pon...kalau agak hang tgk aku study,hang study arr gak...=) tp part yg masa aku xsudy tu,jgn diikutkan sangat... aku memang dah malas nak blaja dah...fail pon xkesahh.. hehehe....