Monday, May 4, 2009

Hasil kerja Ajim Mybro.........






ni aku nak cerita sket pasal adik aku ni dia ni mmg btol2 minat moto.....dia dari sekolah rendah lg mmg minat bidang permotoran ni...ckp je moto apa dia xpenah pakai start dari honda kelawar,c70,up sket honda ex5,lpas 2 honda wave100 n wave125,men 2lejang 125z n rxz n skrg dia pkai 135lc......huyooo..banyak gila koleksi moto dia...dia mmg gila ah...jatuh xpyh ckp r mmg berjuta kali...hati dia kering gua ckp lu...adik walaupun men moto tp pelajaran dia xlupa ooo 2 yg aku xbleh blah..upsr dpt 5A pmr 7A 1B dia xmau dok asrama dia lebih suka dok umah skrg dia da f5 tahun ni spm..xtau la cmna tp aku xbpa isau sebab aku blk tgk dia punya paper addmath selalu ja dpt A aku rasa subjek len dia ok kowt....da cukup pasal dia aku nk cte pasal karier dia sebenarnya....adik aku dia cepat pikap la...dia dulu xtau apa2 pasal moto dia tgk bapak sedara aku pomen moto ada bengkel sendiri dia trus minat n dia blk practice sendiri sampaikan overhaul n lain2 pun dia reti la kira dia boleh buka bengkel la tp tggu dulu dia kena blajar lg sebab cita2 dia nk jd mekanik kapal terbang.....

Aku nak cita pasal gambar di atas itu adalah kerangka moto c70 adikku yg diubahsuai untuk masuk sprinttest batu kawan awal tahun ari 2....aku kira penyumbang modal utama dan juga bapak aku la....aku tgk dia bersungguh buat moto 2 daripada rangka sampai la ke injin n semua sampai siap lengkap tp aku xsmpat nak tgk da kena blk kolej tp aku dengar cita dak yg masuk sprintest siap ajak repeat luar ngn adikku sebab xpuas ati adikku menang no 2 kowt...gua xcaya beb...blk2 tgk ada trophy bai....perh dasyat juga si ajim ni....i2 cita awal tahun...skrg dia da cuci tangan dia nk tumpu exam..mak aku pun da bebel so dia simpan ja moto 2 dalam stor xtau bila lg dia nak men...aku blk try2 nek gak da sakit pinggang ooooo......dia pakai enjin ex5 five star beb enjin moto ex dia yg lama mmg r kuat.......okla...aku chow dulu..sebenarnya aku bosan 2pasal aku post 2 kali...

6 comments:

Jalak Lenteng said...

ang sebagai abg kene tgk2 kan jugak yum...peksa dah dekat tu...huhuuh

Bob Ziq said...

btol yum..
ape yg jalak ckp tuh..
rugi kalo kebijaksanaan dia disalah gunakan..
kalo jd engineer kapal terbang nnt hg leh dpt ticket free..
hehe..

Sakti Arjuna said...

Kalau malas belajar tangan-tangankan aje..walaubagaimanapun,jangan sia-siakan kemahiran yang dia ada..kalau pasal motor pon dah terer,ditambah dengan keputusan cemerlang dalam peperiksaan,maka dia boleh menjadi terer dalam apa bidang yang diceburi..berikanlah sokongan..moral dan juga kewangan..hang kan abang..

eh..bolehla dia bikin moto aku..hoho

QaYYum MieJiFans said...

ok baik kawan2...aku akan cuba nasihatkan dia....

Unknown said...

ni basikal ke motor??

Sakti Arjuna said...

Awak ni apekejadahla Joseph oi..kan ke dah masuk sprint..xkan la basikal..bagaimanapun,soalan awak bernas jugak la..bikin orang panas..haha..