Wednesday, May 27, 2009

Restoran Osman Best sngt!!!.....


Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Setelah aku menbaca blog joseph aku pun terasa angin semacam ja ngn Pati n pekerja asing ni...da la datang xdiundang lepas nk buat kepala kat negara orang...bleh plak dia nk wat macam negara sendiri...ni yg menyebabkan aku korang puas ati tambahan plak aku dah memang geram lama dengan tempat restoran mapley yg selalu aku g makan tp dah xda pilihan yg terdekat so terpaksa la peg c2....Apa yg aku xpuas ati kt cni restoran 2 mcm c***i ja.....padan muka mmg aku geram sngt....Aku nk senaraikan apa yg aku xpuas ati ni:

1.Cashier dia dah la muka macam ronaldo asek buat muka xpuas ati lpas keja dia kira nak tmbh ja harga makanan org dah makan cthnya mee goreng biasa dia kata tmbah ayam..macam haram..orang makan org tau la..yg aku xbleh lupa dialog dia bila byr "otak2 n kacang?"..muka lapaq penumbuk ja...dah bpa kali kena jerkah ngn aku so skrg xbpa nak berani..dah la ko 2 kuli bukan gaji ko naik pun amik mahal...

2.Harga makanan plak xtetap tiap2 hari boleh berubah nasi lauk ayam standard rm3 bleh nek dalam mendadak sehingga rm4.50..yg xbleh blah worker dia buat mcm pandai gila math congak ngn kepala ja.....hotak dia kalau tekan kalkulator xpe g....dia setiap sejam dtg tgk harga..woi ingat org xbleh bayar ka???mcm laha*** ja...

3.Pekerja dia lagi satu dah la lembap layan mcm hape lg.,minta len smpai len ada yg lg best xsmpai trus..huh...amik oder kononnya mcm ingat je..bila tya semua ada...mmg dia lapaq penerajang la 2...yg klaka sket perkerja kt sna mcm ragam n rupa...ni yg wat aku geli ati sngt ada muka babel,doktor,ronaldo,taufiq hidayat,muka topek tesl c4 pun ada...hahaha..

4.Last sekali,aku paling benci tempat 2 byk sngt org suka pau n org xketahuan lepak kt c2 smpai ada sorg nenek tua atau aku gelarkan dia makcik terminator(sebab dia pgg tongkat)...keja dia pau org je...aku penat sekali kna masa 2 mula2 dia mai kt aku dia kta aku ni cucu dia(bila masa plak) dia siap order milo ais n nasi lauk ayam lepas 2 suh aku byr nasib baik time 2 gua tgh berada..aku pun kcian byr je..lpas 2 dia nk buat lg kt aku xdpt r jek bak kata cikgu padi....gua lari dulu..hahaha

Aku rasa xperlu kowt kita nk lambakkan pekerja asing kt bumi kit ayg tercinta ini..ckup2 la had kan je yg mana2 btol2 nk pakai baru amik yg dah berlebihan dan xda fungsi antar je blik buat semak je...ni macam mat2 indon siap ada forum kutuk malaysia lg bak kata sodex....ok chow

8 comments:

Walud said...

haha nasib bek ak jrang lepak osman.. jadi xberape kenal la india2 sne tu.. mkcik tua tu pn ak xpnah tngok..

'Cikgu Padi' said...

hahaha...mmg pn kitak tak patut biarkan..tapi nk wat camne rakyat kite bukan ramai pun nk keje kedai camtu...org kite ni memilih, blaja malas tapi demand lebih..

Azray said...

Hahaha...mamak2 kat cnie xpenah kene sound kot,tu yang naik kepale tu... hahaha...jage kat kaunter muke cam RIVALDO lahhh!! =D
ang tulis adress blog nie lam ketas,pi tampai kat dpan2 restoran osman tuh!! hahaha...

Jalak Lenteng said...

kat jb dr kdai mamak..baik g kdai india tol..BINDU kari house...hahaha

'Cikgu Padi' said...

nasik kandaq naseer di taman pekaka adalah lebih mengghairahkan...cargasss...

ArchePelaGo Q said...

hahaha...btol 2 naseer depan USM mmg terbaik....ntah la kau xfhm ngn kerajaan xkn xnmpk lagi benda2 ni semua...

Unknown said...

itulah masalahnya.. bila dikata x patut diorang ada disini, x baik pulak dikata dia cuma mencari rezeki..

daht u carilah rezeki bebetol!! susah sangat ke?? hm??

Sakti Arjuna said...

aku penah kena ngan nenek tu yum..tapi aku tak bayar..dia memang parasit..langgar je ngan PGY..haha...kalau kau tak puas ati kau letop je..diorang naik kapala sebab x penah kena letop..xde orang nak sound ko pon kalau ko letop..kena ada orang start je..