Monday, May 4, 2009

Ntah Apa Yang Dibelajar...........



Assalamualaikum dan salam sejahtera........


Diam xdiam kejap je masa berlalu dan aku terasa sekarang masa amat pantas bergerak sampai aku xterkejar....dalam tidak aku sekarang sudah berada di hujung di semester 3 dan tidak lama lagi aku akan menghadapi peperiksaan.... Sejaka dari sem 1 lagi aku ada je angan2 nak berubah xmau main2 sngt n nak fokus tercapai juga impian aku nak buat mcm itu tp sekarang aku ada masalah sket sebab sem ni akau asek ja kuar ada aktiviti dan lecturer jarang masuk kelas asek kena wat ISL je..huhu...kalau ISL alamatnya mmg berat sket aku nk wat aku rela wat kuak lentang kt bilik ja tp kekdg mood rajin aku da switch on aku selalu gak selak2 buku...

Seriously,sem ni aku hnya byk belajar pelajaran yg berkaitan amali kalau yg teori aku rasa xbpa nk masuk sebab waktu dia xkena da lepas aktiviti fizikal ada kelas teori mmg keja aku tidor ja tp aku ada gak catatkan apa2 yg perlu dibuat dan siapkan assi yg perlu disettlekan...aku sebenarnya ada masalah sket ngn focus aku mmg susah nk focus satu2 benda ni kecuali yg betol2 aku minat.....
Aku da mulai takot ni aku xtau apa pelajaran yg aku dpt daripada kelas teori...satu hapa pun aku xtau ni harapkan ilmu yang sedia ada ja...aku kna pndai 2 manipulate dan cari bahan tambhan utk menghadapi peperiksaan yg akan dtg tp ada subjek yg aku boleh rilek sebab amali aku da faham btol....

So kawan2 jgn jadi mcm aku ni.....Cuba jadi lebih baik dari aku..aku ni last minit ja...Sebenarnya aku ni org yg agak yg organise dulu tp bila masa terlalu suntuk dan di dahi aku da cop M memang alamat aku xbleh jd mcm dulu lg...Apa pun aku akan cuba terbaik untuk persediaan exam yg akan datang...NI QAYYUM la jgn pandang rendah pada diri sendiri kita mesti tolong diri sendiri xda orang nak tolong kita..........

4 comments:

Sakti Arjuna said...

Pada hemat kawan,awak cuma membesarkan masalah yang sepatutnya dipandang remeh..Sudah berapa lama awak belajar?Cuba kira sedari tadika..Sudah berapa kali menduduki peperiksaan?Pernah gagal sehingga gelap masa depan?

Nasihat kawan,work smart and enjoy..Awak kenal diri awak sendiri..Masalah kecil je ni..

Jalak Lenteng said...

tenang yum...relax...agak2 x leh jawab t time peksa..tiru je member sebelah...lex2...

QaYYum MieJiFans said...

hahaha......aku akan cuba sedaya upaya bak kata arjuna da bpa kali kita exam boleh je jwp....

Unknown said...

exam hanyalah satu penilaian dalam kehidupan. nasihat aku pada diri sendiri juga supaya memandang exam sebagai salah satu dari kebiasaan hidup..