Tuesday, March 24, 2009

Semakin Jauh Berjalan Semakin Luas Permandangan...

Aku ingin meluahkan perasaan yg agak bercelaru ini.....

Kekdg aku fikir2 balik agak rimas bila aku terlalu memikir macam2 perkara...aku ni jenis org yg suka berpikir kekdg smpaikan hal yg tidak sngt berkaitan dgn aku pun aku masih lg berfikir bukan apa aku ingin menjadi manusia yg bertanggungjawab serta ingin mengambil tahu perkara yg berkaitan sekeliling yg ilmiah....

Banyak perkara yg tidak perlu pada tahap aku untuk memikirkannya tetapi aku terasa ingin berfikir juga kerana aku berasa suatu hari nanti ia akan ada kaitan dengan aku juga contohnya hal politik,ekonomi dan sosial...Padahal aku bukan berada di bidang tersebut namun sebagai rakyat aku perlu juga utk memikirkannya....p/s:(xpa la pk sket2 sudah janji buat keja sendiri)

Lagi 1 ni aku selalu juga terfikir aku sebagai bangsa org melayu terpanggil utk mernyuarakan hasrat hati tidak mahu melihat bangsaku berpecahbelah akibat fahaman politik yg berbeza..sepatutnya kita perlu bersikap professional dalam satu2 hal bukan hanya mengikut hawa nafsu dan keinginan semata-mata tanpa menghiraukan pandangan dan pendapat org lain...Jadi kalau ingin memjadi bangsa yg berjaya dan ingin mengukuhkan lagi perpaduan kita perlu buang sifat tamak dan pentingkn diri...perlulah selalu berfikiran terbuka serta sedia menerima idea2 baru yg bernas...

ok chow....

No comments: