Sunday, March 29, 2009

Journey back 2 college....


Alhamdulilah akhirnya aku selamat smpai juga ke kolej...

Aku nk cita sket pengalaman aku yg xpenah aku rasa lg....aku da selalu je balik umah or dtg kolej nek bas tp kali paling trok byk gila dugaan,,,

Selalu nek bas direct abis kuat dalam 10-12jam je sebab utara selatan stardard r kali agak

S@#K% la bleh plak extend smpai 14jam....adoyai berakaq juboq la....da la byk gila PATI@pendatangasing tanpa izin dalam bas 2 aku da rasa mcm dok kt negara len bukan Malaysia.....aku xkisah lama 2 xpa tp bas xselesa langsung lpas 2 bleh plak dia berhenti-henti merata aku dok pikir dalam ati bila masa nk smpai....Tiket bas selalu aku bli tp kali mak aku beli mayb dia tersilap bli kat ulat kot aku malas nk mention bas apa nanti bahaya....Bas ni konon ekspress direct Alor Star-Johor Bahru...Walhal dlm perjalanan 2 aku bleh gtau dia stop byk tmpt gila.....aku nek bagan,lpas dia p bukit mertajam,taiping,kuala kangsar,ipoh,henti rehat kt tg.malim,masuk KL,kajang,Seremban,lpas dalam Johor lg byk dia p mula2 muar,ayaq itam,kluang,berhenti lama d Skudai last bru smpai TERMINAL LARKIN,JB...huhuhu..bygkan smpai berapa byk da dia stop...aku smpai xbleh tdoq dok pikiaq da smpai..hahaha.....

Xpala ni pengalaman ja tobat da lpas ni xmau ni bas syarikat ni la....minta doa byk2 la...hehehe

1 comment:

Sakti Arjuna said...

biasala tu bas ekspress..nama je ekspress tapi lembab cam kura-kura..Inilah akibatnya tidak merancang perjalanan..kenapa perlu nyusahkan ibu kita dalam urusan membeli tiket bas??

Kawan pun byk kali ternaik bas yang lahanat..kawan paham perasaan si penulis..kawan sarankan agar si penulis menaiki bas yang sentiasa maju dan berseri..bas ni memang tip-top dan belum pernah mengecewakan kawan..