Wednesday, October 28, 2009

Kerisauan tanda peduli...

Kebelakangan ini,aku mudah rasa risau terhadap semua orang sekeliling terutamanya orang-orang kesayangan ayah dan juga ibu aku,adik-beradik,sedar-mara dan juga kawan2 serta org yg rapat denganku......

Mungkin itu adalah perkara biasa bagi semua orang namun ia tidak pada aku...aku terasa macam ada sedikit perasaan yg bercampur-baur menunjukkan sedikit petanda pelik....aku xpernah jd mcam ini...ini pertama kali dalam hidup aku selepas 21 tahun...

Aku terasa macam ia adalah petunjuk untuk aku lebih sedar dan menyayangi semua orang yg berjasa dan juga pernah muncul dan menyumbang pada hidup aku samada sumbangan baik atau buruk...

Ia adalah kerisauan yg teramat sangat hinggakan diri aku berasa tidak selesa sehinggakan boleh mendatangkan mudarat kepada diri aku ia terjadi apabila aku mula memikirkan sesuatu yg aku terasa jauh walaupun ia hanyalah dekat..

Mungkin ini adalah satu kelebihan membuat aku peduli tentang semua orang dan juga benda yg berada disekeliling serta lebih peka ttg tanggungjawab insan...aku patut mengambilnya dari sudut psotif supaya ia tidak terbeban dalam hati dan juga fikiran aku...

Harap ia akan menjadi satu sejarah dalam hidup untuk menjadi aku lebih baik dari terdahulunya...chow..


2 comments:

Unknown said...

aku bangga mempunyai sahabat yang prihatin seperti anda.. akan tetapi, adakah anda risau kepada aku juga? lame x kontek.. pe cer? hehehehhh

QaYYum MieJiFans said...

risau gak pasal ko dowh rindu telatah ko....huhu