Saturday, October 31, 2009

Keputusan itu Sukar...



Dari dulu sampai sekarang,aku tetap aku...

Aku boleh membuat perangkaan tapi aku susah untuk memutuskannya...aku lebih suka menerima pendapat dalam mebuat sesuatu keputusan tp bukan bermakna aku loser...aku faham kenapa orang tidak faham dengan aku sebab kekadang keputusan aku boleh berubah-ubah dalam sekelip mata bukan apa sebab kurang keyakinan diri dan juga ia ada berkaitan dengan orang lain mungkin dalam hal yg kecil2 la tp bukan la hal yg besar sngt...

Aku sebenarnya kalau ingin melakukan sesuatu keputusan aku fikirkan banyak hal yang berkaitan sampai last2 aku susah nk decide..itu pasal dalam bab keputusan yg remeh temeh contoh nk g jejalan,nk makan kt mana,or nk buat apa ketika hangout ngn kawan2 aku lebih suka diorg decide aku just ikut...kalau aku buat aku rasa nk perfect yg mungkin dan xda cacat celanya....


Lagi satu yg menyukarkan aku untuk membuat keputusan apabila ia berkaitan dengan orang lain tidak kira harta-benda,mahupun keperluan orang itu terhadap aku jadi aku agak bergantung kepadanya sebelum aku membuat keputusan kerana aku takot apabila aku dah membuat keputusan dan ia tidak janji maka aku yg disalahkan tp lain pula dengan hal diri aku kerana ia tiada kaitan dengan orang lain dan tiada sangkut paut so senang aku utk membuat keputusan pada diri aku kerana kalau betul or silap aku yg tanggung sendiri tiada orang yg menyalahkan aku...



Sebenarnya,aku kagum dengan mantan PM dulu,Tun Mahathir dalam beliau membuat keputusan beliau akan tetap dengan pendirian beliau dan juga yakin dengan keputusan beliau tidak kira apa orang kata tp bg situasi beliau ketika itu beliau mempunyai kuasa dan apa sahaja so kalau nk dibandingkan dengan aku yg tiada mempunyai apa mmg tidak sama la...



Apapun aku sudah mengetahui kelemahan ini dan cuba untuk memperbaikinya dalam masa yg singkat mungkin..bukan apa kekecewaan lama aku adalah berpunca dari sifat ini lah bukan apa aku hanya mahu orang selesa dengan aku tp rupanya ia tidak selesa malahan menjadi bahan kutukan dan umpatan namun ia tidak mematahkan semangat aku untuk baiki semula...mungkin aku boleh jadi orang yg lebih baik lagi cuma perlukan sedikit panduan dan pedoman serta bimbingan..insyallah..chow

No comments: