Sunday, October 18, 2009

Benci adalah lumrah....

Kali ini aku nak postkan sedikit penerangan tentang blog aku..aku rasa tidak buat buat apa2 salah dengan orang so kenapa ada orang perlu membenci blog aku...aku tulis berkenaan diri aku dan juga apa yg aku rasakan! tiada kena mengena dengan orang lain kalau pun ada mungkin itu adalah secara kebetulan dan aku tidak merancangnya atau tidak tersengaja..aku suka tulis pasal realiti hidup aku dan apa juga yg aku rasakan aku akan tulis di blog tujuannya adalah apabila aku membacanya aku dpat memmperbaiki diri sendiri dan juga orang yg senasib dengan aku boleh juga membetulkan diri mereka..

Aku tiada tujuan untuk mengutuk atau mengata sesiapa ini adalah realiti hidup aku so aku terima dengan seadanya tidak salah kita berkongsi dan semua orang tahu pasala diri kita mungkin ada pendapatan dan perkongsian yg boleh diberikan pendapat...jikalau terdapat orang yg tidak suka baca blog ini so xperlu lah aku nk paksa mereka baca dan kalau ada apa yg salah disini aku memohon maaf tp pada hemah sebenarnya aku menulis bukan berkenaan dengan orang pun aku bukanlah insan yg sempurna dari sini aku ambil pendekatan untuk merubah diri aku menjadi lebih baik..

Aku adalah manusia yg tidak boleh lari dari kesilapan..harap semua dapat menerimanya dengan hati yg terbuka tanpa perasaan benci ataupun jijik kalau kita tahu kita buat salah apa salahnya kita mengakuinya dan cuba utuk merubah diri kita dengan muhasabah utk benda yg lebih baik pada akan datang...jangan rasa segan silu untuk meminta maaf kalau benda itu ada kebenarannya apa salahnya kita ambil ia sebagai pengajaran dan dari sudut yg positif jangan pikirkan benci dan dendam ia boleh merosakkan jiwa yg telah lama rosak itu...chow!

2 comments:

The Moon Hapiz said...

sbar.. jgn a outus asa.. awk mude sgt lagi.. :)

Unknown said...

ala bro, senang cite orang yang tulis blog ni mmg tak brape disenangi sesetangah pihak pun.. diorang merasekan ko x layak menulis.. mungkin diorang merasakan ahli keluarga diorang saje yang layak menulis.. ko kene terangkan kat diorang yang blog ni boleh digunakan untuk penulisan bebas.. "learn how to write and express your thoughts"..

dah nak wat cmne kalo sesengah orang tu beranggapan yang ko ni mcm penulis suratkhabar la pulak tulis2 blog sebab banyak blog diutarakan dalam suratkhabar.. ko cakap kat dia "pegila mampos"... chow