Wednesday, September 9, 2009

Lu pikir la Sendiri LAbu.....


Dikala hari-hari mendatangkan semakin mencabar diri aku semakin itu aku merasakan hidup ini sangat bosan apabila selalu melalui benda yang telah membuat diri aku untuk berfikir terlalu banyak…

Aku bukanlah ahli pemikir yang suka memikirkan sesuatu dalam masa yg lama dan terlalu menumpukan itu pasal selalu jadi macam2 masalah kt diri aku.Kekadang aku suka buat benda tidak berfikir dulu namun ada juga yg aku sudah fikir tetapi telah termaktub dalam qada dan qadar diri untuk terjadi macam 2 aku terima dengan seadanya tanpa menjadi pengecut utk tidak berhadapan dengan realiti…

Sejak tibanya bulan posa aku rasakan kosong maybe kerana posa tahun ini agak aku rasakan tidak best dan terlalu cepat berlalu sedar xsedar dah aku berada di tengah bulan posa namum aku masih memikir adakah aku telah menggumpulkan pahala yg banyak atau telah banyak membuat dosa dengan tuhan,manusia,binatang atau pun makhluk di dunia ini..

Aku bukan apa tidak terasa apa yg aku rasa macam dulu,ari2 sekarang sngt cepat dan tidak ku sangka ku telah lupakan banyak perkara yg perlu dilakukan namun ku berharap agar dpt melakukannya pada keesokkan harinya namun sangkaan ku sangat tersasar…

Lagi pula,berpuasa masa time kuliah mmg banyak dugaan yg ditempuhi kekdg aku rasa sangt berat utk menempuhi kerana iman didada masih belum kukuh ataupun mudah terpengaruh.Apa2 pun bukan ini penghalang utk aku tidak menadah pahala utk diri aku……

Aku rasa banyak sngt kelemahan diriku ini dikala umurku telah menjangkau usia dewasa aku perlu lebih berfikiran matang dan juga buangkan sifat kebudakkan dan berfikiran seorang dewasa dan bermula dengan azam dan cita2 masa depan yg tengah ku kejar ini..aku mesti mengenepikan anasir2 yg mengganggu pemikiran ini dan dibiarkan dikawal oleh orang,perasaan atau hasutan yg membawa aku kepada kemusnahan.aku perlu berdiri tenguh dengan pendirian diriku sendiri tanpa mengubahnya..aku perlu lebih setia dan taat pada suruhan Allah dan janji yg aku buat pada diri…Chow..

2 comments:

'Cikgu Padi' said...

percaya dengan apa yang anda percaya...jgn biarkan hidup sepersis lalang...

The Moon Hapiz said...

ermm.. ap yang penting. anda sedar da cube utk baiki diri.. hehe.. tahniah bro.. :) keep in touch ya..