Wednesday, September 16, 2009

Aku Dah Lakukan Yg Terbaik...


Arini aku tersentap lagi tetiba walaupun aku cuba menjadi orang yg terbaik utk semua orang namun aku telah silap bak kata Azrai dalam title blognya Diriku Yg Sebenarnya(Hidup aku,aku yg punya)...

Walaupun makin hampir sangat dengan hari raya aku sedikit pun tidak merasakan gembira dalam hati ini.Sejak 2-3 bulan akhir ini bermula dengan cuti pertengahan tahun jiwa aku dilanda kemurungan yg terlampau sehingga mama aku juga menyedari dan selalu bertanya kepada "kenapa asek nampak muram je n selalu dok umah je" dengan pantas aku menjawab tiada apa2 cuma berubah angin sket....

Entahlah kenapa bulan ramadhan ini lagi la aku rasakan tiada yg bermakna melainkan kemuliaan bulan ini..tiada apa yg aku bleh lakukan dgn kekangan kudrat dan juga kewangan ini aku cuba utk menggembirakan hati dan juga org sekeliling namun ada juga yg kurang faham dan menganggap aku ni suka wat2 kecian dan juga ada juga selalu wat aku terasa hati,dan paling penting aku suka naik darah..


Tiada beli-belah utk raya,tiada planning utk blk raya dan juga tiada yg istimewa berlaku utk diriku pada kali ini..namun aku gagahi juga utk menggembirakan org lain.ini la first time aku xda baju raya bukan xmau buat cuba aku rasa btol2 xda mood utk hari raya ini...



Aku juga berharap ada juga insan yg selalu mendampingi aku faham dgn keadaan sebenarnya dan terus memberi semangat supaya aku kembali ceria seperti sediakala mcm dulu2..aku sudah cuba sebenarnya utk menjad seperti dulu namun byk kali juga semngat aku terjatuh kembali kerana kata2 yg menusuk kalbu serta menghiris hati yg telah terluka ini..dimanakah keadilan kepada ku?apa yg aku buat semuanya salah dan juga manusia selalu melakukan kesalahan kekdg mmg dah termaktub dalam nasib aku terjadi begitu bukanlah aku tidak berpikir namun ia diletakkan atas kesalahan aku juga.aku rasa baik aku cuba dengan azam baru hari raya nnt mungkin dapat juga aku senangkan hati ini..Aku cuba untuk faham tp tolong faham aku juga xtau yg mana salah dan betul lg...chow

2 comments:

The Moon Hapiz said...

hmm.. byk2kn ersabar dan menghadap diri kepada-NYa. aku sekadar peringtkn diri aku je yg selau je tersadung.. May God bless u..

Sakti Arjuna said...

Kronik sangat ke masalah ang ni yum