Friday, September 11, 2009

Jika itu KetentuanNya.......


Aku tidak mahu menyalahkan tuhan dan aku aku selalu berdoa agar memberikan aku rezeki dan umur yg panjang untuk terus bernafas...semakin lama aku melangkah semakin banyak dugaan yang aku rasa terbeban di bahu ini sehingga tidak dapat lagi menampung beban yg telah lama ku tanggung ini...

Mungkin ada padahnya aku terlalu baik dengan semua orang sehinggakan ada yg memarahi aku menabur harapan palsu dan juga janji-janji manis namun itu semua "KARUT" aku akan bercakap benar apabila aku merasakannya di dalam hati namun benda yg terjadi dengan paksaan aku cukup benci2 namun aku tidak menyalahkan individu tersebut cuma aku hanya bertanya kepada diri sendiri mengapa orang selalu menyibuk hal org lain walhal hal sendiri pun belum dilunaskan lagi.cuba letak cermin pada diri sendiri tgk la puas2 jikalau anda sayangkan kawan anda setelkan diri anda sendiri dulu...dalam fakta stress,seseorang yg ingin menghilangkan stress orang lain perlulah pastikan dia tidak berada dalam pengaruh stress...
Apa kejadahnya,mengambil port dalam hal orang lain dia tidak tahu hujung pangkal dan juga permulaan bagaimana status dan juga kehendak semasa terhadap benda yg diperjuangkan tersebut..Dalam konteks sayang kawan jgnlah disalah erti dengan tidak memberikan kebebasan dan mahu orang mengikut telunjuk mereka sahaja....

Aku bukan apa cuma rasa rimas sngt dengan orang yg nak tunjuk2 baik ni padahal org yg baik ni xpayah cakap dia baik pun kita dah tahu nilai sendiri...orang yang poyo baik kekdg lebih truk lagi dari org jahat yg mengaku dia jahat...aku malas la nak tulis banyak2 nanti kira mengumpat plak ni bolan posa wei...hahaha...apa2 pun insyallah satu masa allah akan tunjukkan jalan kepada orang yg sesat dan semoga mereka mendapat "NUR" dan inayahnya.....

Disini aku ingin ucapankan terima kasih kepada insan yg istimewa kepada aku sudah 3tahun tidak jemu memberi tunjuk ajak dan nasihat hanya insan itu sahaja yg tahu apabila dia bc blog ini.aku selalu mendoakanya semoga baik belaka..chow..

No comments: