Monday, September 21, 2009

Berakhirnya Ramadhan...timbul Syawal..


Tiada apa yg ingin diperkatakan disini semua orang menyambut raya dengan hati yg gembira dan ada juga yg sebaliknya.Apa2 pun HAPPY EID TO ALL!!

Lpas solat raya aku spend masa lama giler kt kawasan perkuburan lebih kurang 5jam di sana aku daripada orang ramai smapaila xda orang..hehe..apa lagi aku mulakan projek membaca al-quran di situ dan juga membersihkan kawasan sekitarnya..oleh kerana semua dalam kawasan perkuburan itu semua sedara-mara aku je jd bila lg nk kutip phala byk..kan?kan?(darpada dok merapu,melawa,riak n poyos xingat dunia xda sapa suruh)..

Yg best raya ni dapat jumpa kawan2 dan sedara -mara tp kali ni aku xkuat berjalan-jalan n raya mcm dulu lgpun dah besaq kan just dok umah men tnet ja..rasa malas la xda mood pun ada malam plak tido awal gile mmg loser sngt mlm raya...orang panggil open house sana-sini aku malas betul nk peg(siap xdtg kata aku keyrex dowh)aku senyum je sebenarnya nak spend masa kt umah ja tp kira umah sedara yg dekat2 ni aku p la juga nanti diorg ckp aku sombong plak...

Cuti plak kejap sngt adoyai aku dah kena chow raya ke 4 plak..mmg siot!!kepala otak dok pk pasal byk asgmnt yg menunggu plak yg paling teruk adalah MQA inspection dowh...semua kawan2 yg merasa mmg menyumpah habis-habisan la..apa bleh buat raya pun still ada tanggungjawab yg xbleh dilepaskan...apa2 kita kena pandangan ke hadapan utk capai matlamat yg satu..bak kata sahabat aku ayam "jangan sia2kan biasiswa anda"!mmg tersentap dowh dgn ayat dia ni..apa2 pun aku enjoy la juga raya ni dpt rehat puas2 dengan harapan lpas ni mmg xda peluang dah kena lenjan teruk2 plak..

2 comments:

Sakti Arjuna said...

samat riraya yum...awat balik awal sgt??ada ms aku tron jb...lepak minum..orait??

'Cikgu Padi' said...

bro...selamat hari raya...maaf zahir batin...sowei la lambat wish, busy ma...