Monday, April 13, 2009

Smoking Kills....


Salam kepada rakan2 dan pembaca sekalian...

Arini aku ada topic yg menarik utk dibincangkan....

Aku nak komen sket tentang saranan kerajaan untuk mengiklan akibat dan sebab merokok di

kotak rokok...saya rasa mesti rakan2 perokok tidak setuju dengan inisiatif tersebut tp sebalik

kepada anti-perokok...hahaha...sebenarnya bg pendapat aku ia agak kurang berkesan dan hanya

sia2 dan menghabiskan modal sahaja buat iklan mcm 2...sebnrnya perlu timbul kesedaran dari

akar-umbi dan juga diri perokok tegar itu sendiri...bygkan dgn iklan 2 saja xdpt nk takotkan

para perokok tegar malah ada pulak golongan baru berkecimpung dalam dunia xendah

pun...mereka boleh je beli rokok batang...even kerajaan da haramkan rokok batg tp still ada...so

wat pa perlu buat iklan kt kotak2 rokok buat abis modal silap ada perokok boleh je tukar kotak

lain or amik stok lama....bg perokok mereka ja tahu macam mna feel merokok..susah nak cerita

buat p iklan cmna mesti xda kesedaran..ok chow

4 comments:

Jalak Lenteng said...

hahaha...apekan daye kita sudah menjadi hamba rokok..hahaha..tapi aku rase alterntive memang x berkesan....aku beli kotak aku salin dalam kotak tin aku tu...hahaha....haram x amek port pun...

Sakti Arjuna said...

Kawan pula sering terketar-ketar ketika membeli Winston Lights 18 di kedai macha sebelah 711 dan terkencing di atas motor sebelum sempat sampai di pondok jaga mengambil pas keluar kerana takutnya pada gambar yang dicetak di kotak itu..HAHAHAHHA...

QaYYum MieJiFans said...

perh lu org mmg terbaik...

Unknown said...

sebenarnya aku ada cara terbaik nak hapuskan masalah rokok ni..

sebagai seorang perokok, aku inginkaan kelegaan spontan ketika memerlukan sedikit suntikan nikotina dalam diri aku..

seperti di singapura, nikotina telah dikurangkan ke tahap yang munasabah..

kurangkanlah nikotina itu.. x salah kalau tak cuba.