Tuesday, April 14, 2009

5 Jenis tabiat yg aku kurang berkenan....


Salam bicara... Arini aku agak lega sebab dah lepas amali bolasepak,bola jaring n tinggal amali pendidikan luar je belum kira dah terlepas sket bebanan aku ni...boleh la rilek2 sket walaupun still ada asgmnt yg kna submit tp boleh da buat rilek2..hahaha

Aku stress sket kerana aku kurang berkenan sket 5 jenis tabiat ni yg mungkin ada kt kawan aku...


1.Hutang orang xmau bayaq,lpas 2 pnjm barang orang buat hak sendiri xngeti nak bg balik kira dia buat kelam ja..kalau xtnya or minta dia xda kesedaran nak hantar balik kalau bleh nak hakmilik kekal dia....


2.Lebih pentingkan cinta smpai abaikan pelajaran kira senang cerita jd hamba cinta..kau amt2 lah ngn cinta kau 2 nanti aku kahak muka kau....ngaji dulu nanti bru bercinta,nak bercinta boleh tp biar jadi yg positif dan xmenyusahkan org...

3.Bila time makan dia saja nak pau makanan org even sesuap or apa2 kononnya nak rasa padahal dia tengah dok mkn dah..lenkali minta kebenaran dulu nak rasa jangan men pakai amik je..bukan kedekut tp agak2 la...org tgh mkn kowt...


4.Jenis org yg kawan dengan org ada kepentingan contohnya b4 ni bkn baik sngt pun tp tetiba je jd baik pula sebab dia ada benda nak dari kita,kalau dah mmg dok kwn ja xksah pun...aku memang xberkenan jenis ni...

5.Ni last skali yg aku paling xberkenan sngt da org bg pinjam barang tp xngeti nak jaga men belasah ja lenjan sampai teruk gila...kita jgn brg kita xsama ngn org jga barg kita...kalau boleh da bg pinjam 2 pndai la jga baik2 mcm tuan dia jaga...jgn dok berfikiran bukan barang aku pun hentam je pakai bukan aku rugi apa2...ni yg pantang aku...chow

5 comments:

Unknown said...

sebenarnya aku ada cara terbaik nak hapuskan masalah rokok ni..

sebagai seorang perokok, aku inginkaan kelegaan spontan ketika memerlukan sedikit suntikan nikotina dalam diri aku..

seperti di singapura, nikotina telah dikurangkan ke tahap yang munasabah..

kurangkanlah nikotina itu.. x salah kalau tak cuba.

Jalak Lenteng said...
This comment has been removed by the author.
Jalak Lenteng said...

hurm..menarik...sgt menarik...akan diperhalusi dgn sebaik mungkin...lagi cantek...ang buh ja nama sapa...senang..huhuhu

Sakti Arjuna said...

amenda la awak ni joseph..orang cite pasal lain la..

QaYYum MieJiFans said...

joseph memang selalu begitu...