Monday, April 20, 2009

Kembali ke Zaman Kanak2...




Salam Sejahtera kepada semua....

Kali ini aku ingin kembali ke zaman kanak-kanak yg aku rasa paling gembira sekali walaupun ada juga yg tidak gembira tetapi aku rasa banyak yg gembira...

Disini sebenarnya aku nak sentuh n fokus pada cerita animasi real punya yg aku minat dari dulu sampai sekarang apabila aku menonton balik membuatkan aku teringat pada zaman kanak2 aku dulu iaitu masked rider@kamen rider@suria baja hitam...

Cerita ni ada jenis kartun n ada juga yg btol2 real dia dalam byk versi yg telah dialihkan suara tp aku suka tgk dalam real versi iaitu bahasa jepun kna ada terjemahan la...sebelum ni aku da lupa lama tentang cerita ni tp member2 aku terutamanya pali,jud,kere telah mencetuskan fenomena ini kembali di masa aku skrg jd aku pun da terikut tp sebenarnya mmg aku btol2 minat cuma kamen rider skrg da xmcm dulu lg cantik tp apa2 pun xbleh lawan gak l ngn yg lama dulu walaupun oldskool sket tp jalan cerita dia agak menarik sbb lebih byk aksi dari bercakap aku mmg suka kalau yg aksi byk...sebenarnya byk koleksi yg aku tgh cari n kumpul setakat ni aku baru sempat tgk faiz,kabuto,kiva,kiba, n den-o,ryuki tp aku belum puas ati kerana aku tetap nk cari yg lama terutamanya black,black rx,v3........

Apa yg aku minat tentang cita ni adalah kostum baju n peralatan yg dia pakai mmg terbaik tmbah plak dia di panggil rider kerana diorg ni kebykkan naik moto yg paling best skali ada juga moto yg diorg naik mmg wujud betol brand 2 cnthnya kawasaki..mmg terbaik dah jiwa aku minat juga dengan motor ni sebab 2 kalau boleh aku nak tukar kuda tunggangan aku pgy2540 bleh jd mcm kamen rider punya motor...hahaha..mcm mustahil je dgr...Yang aku suka lg aku sesorg hero 2 nak transform pkai kostum mcm2 cara n perkataan yg dia sebut tp memang menarik...last skali aku suka dia punya serangan last mmg gempak abis..kira last abis raksasa jahat mati kalau kena buah last ni..ok setakat ni dulu aku xbleh melalut banyak aku perlu habiskan tengok kamen rider ni baru aku bleh komen abis..apa2 pun :"hensin"..chow

4 comments:

Unknown said...

uishh.. mmg layan cite2 ni.. ade lagi x skang ni? aku ingat nak tgk lg la..

Jalak Lenteng said...

hahaha....aku masih tegar dengan suria baja itam aku....and ultraman ulung...hahaha.....menarik2...memang menarik...

QaYYum MieJiFans said...

ok nanti kita kongsi apa yg kita ada k...yg pentig kita perlu settlekan keja yg blum selesai..hahaha

Sakti Arjuna said...

wei joseph..kawan ada kamen rider black ngan rx kat kajang..mau ke??complete set..