Friday, April 10, 2009

Bahana Haram JJJJJ............



Atas request joseph(rakanblog) aku nak cerita sket la mslh aku bila duduk di hostel ni....

1.Masalah yg paling besar adalah pasal blackout....

memang cibai gila blackout ni menjadi2 kebelakangan ni..sampaikan 1 ari dekat
20kali...aku pun xtau pasal pa..mula2 aku malas nak amik port tp da hangat ati sangt
terpaksa la amik port juga...yg paling xpuas ati bilik aku n blik sebelah yg kerap sngt dlm aras aku...smapikan aku kena turun padang sendiri cari apa masalh dan peg main suis cheq satu2 yg mana suis da probs..mmg pent gila...yg paling aku xbleh tahan pada satu ari aku dikunjungi tetamu atas jemputan aku utk settingkan ad-hoc laptop aku time 2 la nak blackout dekat 5kali...perh benggang siot kecian kt tetamu aku 2 nasib baik dia baik ati n malam 2 rezki dia amoi bg chip n 100plus so bg kt dia makan dpt redakan sedikit panas dia..hehehe..last2 aku dpt tau mslh berpunca dr lampu jalan aku wat notis dan tampal lpas 2 aku buka balik semua suis kira aku da mcm technician yg xda gaji malam 2 tp aku amat kecian ngn tetamu aku 2 lg ...last skali berjaya da xblackout lg..aku xpaham apa keja technician ni...asek lepak dalam stor ja..aku rasa kt kolej ni paling rilek staff r...xda keja pun..

2.Tandas pula asek tersumbat dan keluar bau yg busuk..

ni lagi 1 bahana tandas asek je tersumbat nk mandi pun susah penuh air bertakung bukan sket2 tp byk so cmna nak mandi n basuh baju lepas ni melarat kt pantry palk...yg xbleh blah bau menusuk kalbu...adoi2...staff mana peg time la kna men peranan or da repot pun..alasan asek xda barg n bkn bwh bidang kuasa so kerajaan byr gaji utk lepak je?...da la tndas bru wat renovation tahun lpas abis duit byk 2 pun xelok2 lg...xfhm aku...aku hnya org bawahan...tiada kuasa pa2..


xpela setakt ni 2 ni je yg aku btol2 xpuas ati tp nanti kalau ada lagi yg aku nk bambu aku tulis lg...chow..

3 comments:

Jalak Lenteng said...

bale....klu ko hangat.aku meletup dah....memandangkan bilik aku berembar dengan bilik ko,so kene sekali....sahabatku...sungguhpun ang dah tulis notis tp ade jugak anak setan yang x reti bace tulisan yang x bertaip g tekan gak...hasilnye..blackout gak td...memang lobang bontot tul...dah lah bontot,lagi membontotkan keadaan..

Sakti Arjuna said...

Jalak lenteng..kalau awak nampak bebudak gatal tangan menekan suis tu,awak starlite je dahi diorang..dasar tak ada nasab..

Unknown said...

apa yang aku nampak dalam masalah ini hanya 2:

1. gurauan

2. cari nahas

aku rasa sebab yang kedua lebih relevan.. mungkin mak bapak tak pernah bagi sentuhan listrik kepada anak seperti ini..

kalau nampak, tolong mak bapaknya bagi sedikit sentuhan supaya anaknya akan membesar dengan sedikit pengalaman untuk menghormati masyarakat sekeliling..