Saturday, April 3, 2010

Dooonia PencaRooba...

Salam.. Pada saat ini,gua senang hati berehat di bilik sambil surfing oleh disebabkan sudah lama tidak dapat berehat pada hujung minggu terutamanya hari Sabtu cmni.Perh skrg ni lagi byk sngt pengalaman baru gua dapat lpas bercampur dengan dunia dan tempat baru..best2!
So,gua nk cerita sket apa benda yg gua dapat setelah masuk ke sekolah dan kira macam trainning untuk ke alam pekerjaan.Pada fantasinya nampak mcm best skali tp realitinya hampeh tol.Banyak benda yg xsama n xbetul tp apa boleh gua hanyalah golongan bawahan.


Apa yang gua nak cerita ni adalah cerita budak2 sekolah zaman sekarang.jangan expect budak2 sekolah zaman skrg sama mcm kita dulu juga.dulu baik2 n innorcent je bila cikgu cakap apa dan suruh mesti budak2 buat tp sekarang belum tentu lagi tambah plak yg jenis menjawab nakal melampau...apa yg gua nk ckp expektasi semasa mula2 masuk skolah sngt tinggi tp lpas dah lama tiada langsung target sebab rasa xbyk target yg dapat kecuali hanya mendedahkan mereka dgn basis hidup supaya mereka boleh terus berjuang utk hidup.


Banyak sangat benda yg gua rasa memang xkan tercapai namun apa boleh buat kita hanya mengikut arahan yg telah ditetapkan namun gua mencuba utk bg yg terbaik kepada mereka walaupun pedih dan perit kekdg tahap kesabaran gua mencapai dewa tertinggi!

Apa2 gua rasa enjoy gila beb kekdg macam annoying sket ngn keja remeh-temeh dan xpernah berhenti dan dtg bertali-arus cuma gua rasa kecian la la dgn budak2 yg betul utk menuntut ilmu dan mencari apa yg ingin dicari di sekolah..

APA YANG PENTING KITA PERLU LAKSANAKAN TANGGUNGJAWAB YG TELAH DIAMANAHKAN SERTA MELETAKKAN NILAI KEMANUSIAAN DIHADAPAN DENGAN MENGENEPIKAN SEDIKIT EGO SERTA WANG HINGGIT.




4 comments:

black said...

biase la tu...lain padang lain belalang...pape pon keep it up, tanam azam bekerja seikhlas mungkin....

Fareha Noor said...

betul, jdi cikgu ni bknnya senang...byk keje n kna hadap kerenah orang...

Anonymous said...

tahniah sbb mnjadi guru
keje pling mulia +)











saya...ntah knapa tak minat
mngkin .. tk ckup kuat
hahahha

pepun, gudluck !

Unknown said...

yeah . betul tu . chaiyok2 cgu ! :D
thx follow blog rose , ni rose da follow u back ;)