Monday, February 16, 2009

Saman oooo Saman..

ni aku cita sket la pasal saman ni....adoyai pening pala btol....

cita dia cmni dulu masa 27.10.07 aku telah disaman oleh PDRM kerana telah melanggar lampu isyarat merah yg membawa maksud berhenti...aku akui mmg aku buat kesilapan tersebut...masa 2 aku nek moto wave100 pgf 9439 tp moto 2 da jual pun skrg...aku kna sama kt bandar baru bangi pada pkul 2.30pg masa 2 aku kuar ngn ajim p beli okok n lepak kt @15 area bangi...lpas lampu isyarat aku ingat pagi2 da xda polis dengan selamba aku langgar lampu isyarat 2...dengan serta-merta tetiba kereta diblkang aku menyalakan padahal blkg aku 2 keta patrol aku xperasaan langsung...mmg bullshit r...lpas 2 dia kejar aku dia suh stop kt tepi jalan aku apa lg ikut la arah xkan aku nk wat jenayah lg...da td aku telah melanggar law ni xkn nk tambah lg...aku mula2 minta maaf kt polis 2 dia mula2 marah aku...aku wat muka kecian tp dia wat xtau..last2 aku benggang dgn selamba aku kata nak saman,saman jela..aku xheran...hahaha..bapak rude gile...lpas aku trima dgn seadanya sebab aku tau aku bersalah..selesai pasal kn saman 2..aku diberi tempoh sebab aku langgar lampu merah xbleh dikompaun kna masuk court...xsilap aku lpas sebulan aku terima kompaun pada 27.11.07 aku dipanggil utk di bicarakan di mahkamah kajang pada bukan kt kajang pun kt palace of justice putrajaya...apa lg aku menghadap la hakim dengan muka kcian aku ingat masa 2 hakim perempuan...dia macam byk gile keja ari 2 lps aku bibacakan pertuduhan xsmpai 5 minit pun selesai perbicaraan aku aku...dia tnya ada pa2 rayuan aku ckp aku still student dan minta diskaun..so langgar lampu merah rm300...hakim bg diskaun 50% dpat la 150 je..aku pun kuar dgn muka heppi td xynjuk la dlm court sebab kn xbleh bising aku trun dibawah dan bayr la kt kaunter..ayah bg rm300 so lebih 2 aku enjoy...hahaha..lupa nk gtau masa aku g court ditemani oleh peguambela adikku sendir ajim n driver kazen ku yg cute mute 2 kosar....aku ingat da byr settle lega aku...rupanya masih xsettle lg..aku xphm btol ngn pdrm ni..mayb depa baru upgrade system abis semua duit org nk telan....aku buka myeg cheq blik aku still aku saman yg ni belum jelas...pala hotak dia..aku p mahkamah siap byr duet lg pa benda 2..haram toi...b4 ni aku renew lesen n roadtax pada 2008 rilek ja tp aku pelik awat yg still rekod lama xpadam lg ni...adusss...xpaham btol...xpa aku tgh kowtem n minta tlg abg budi duh dia p cheq skali lg kt trafik sebab dia pun polis trafik...haha...maslah sekrg resit yg aku byr kt court 2 ntah man aku letak..time aku xcari jumpa time aku nak xjmpa plak...adoyai

No comments: