Sunday, February 8, 2009

Krisis Diri.....


Salam....

Sejak Kebelakangan ini aku sering dilanda masalah yg bermacam2.......

Aku kekekadang confius sngt dengan diri aku ni....apa yg aku nak sebenarnya dalam hidup ni???

Aku selalu tidak bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang padahal sebenarnya ada lg org lain lebih teruk dari aku...aku selalu menganggap diri aku la yg paling susah padahal belambak lg kowt org yg lagi susah dr aku dalam bermacam hal....aku rasa la aku mesti lebih bersifat realistik dan jgn terlalu memandang@melangkah jauh ke hadapan sampaikan aku terlupa langkah yang
sekarang...aku selalu merasakan diri aku betul padahal kekdg aku xbtol pun tp kebyknnya betol
la sebab skrg kalau benda yg aku xtau aku xakan ckp...

aku selalu akan betah balik apa yg org

ckp even dgn daddy 2 pasal selalu aku xmasuk kpala ngn dia...dulu msa aku kecik2 aku selalu ja
ikot dia p mana2 pun(kenduri,umah kwn2,p kuar makan ber2 ngn dia kt hotel,tlong picit kpala dia tp skrg semua 2 aku da xmau...mayb aku terasa diri aku besar dan n asek idup bersma kwn2 ja...kalau daddy ajak g mana2 pun xmau ikot da..mesti da keja len...kekdg aku kesian kt dia tp nk wat cmna dia n aku berbeza....Lagi yg aku perasaan aku derek ja mau gado ngan ajim...padahal ajim n watif adalah adik kesygn aku...dulu aku selalu layan depa skrg aku asek xpedulikan depa...dulu slalu kuar hangout nak ajim tp skrg da kurg!!! dia pun da hanyut ngn geng2 tp harap dia struggle 4 spm tis year la....ini pasal dgn family...

kalau ngn membe2 plak aku orait tp sket2 jela....skrg aku perasaan sngt aku lebih suka dok sorg2 jarang kuar bilik n buat onar mcm dulu lg...aku lebih suka duk kt bilik ja layan perasaan..kekdg membe tya mana hilang lama aku kata ada ja depa yg xnmpak....Alhamdulilah skrg ada sket perubahan dalam pelajaran mungkin aku berasa lebih matang n kena rajin sket makin lama belajar makin susah aku pun xda ponteng2 lg tp cuma yg aku hairanya aku still jd benchmark kelas ja kalau aku ada semua org ada padahal aku kowt skrg da dtg awal sket dr dulu n ada lg org lpas aku...dlam hidup aku skrg aku asek pikir pasal duit ja...smpai kekdang elaun bulan yg Fama bg kt aku pun aku rasa xckup..walhal bleh je tampung living cost kt cni
...aku asek nak cari benda2 yg merapu n menghabiskan duit kt snuker je tp skrg da kurg la...xchamp mcm dulu lg...duit elaun yg byk 2 pun aku rasa xckup...huhuhu...

betol kata org duit xpenah ckup kalau byk lg la byk kita belanja...moral dia kena jimat cermat..kna saving ni sebab ada target yg lebih pntng akan dtg...aku rasa bg lagi yg pelik tentang diri aku tp rasa takat ni ja aku ingat tp nanti aku sambung lagi....banyak lg krisis yng melanda idup aku ni....nak wat cmne kan bak kata senior aku yg sempoi2 "LAYAKAN AJE LAH"....harap2 aku buleh berubah secepat mungkin kepada benda2 yg baik n kalau boleh aku nak semua yg baik je xnk yg jahat2 ada sket2 xpelah kowt....

No comments: