Friday, November 14, 2008

pengajianku.....

alhamdulilah syukur kehadrat ilahi kerana memberi kekuatan dan semangat utk smpai ke tahap,skrg sudah tamat 1 tahun pengajianku dalam pembikinan Ijazah Sarjana Muda Pendidikan....
aku berasa amat lega kerana banyak cabaran dan dugaan yg telah aku tempuhi selama setahun ni....
pada mulanya dengan semester 1 yg bg aku agak perform la sebab bru start 1st degree dan semangat berkobar untuk meneruskan pengajian dan ingin menyambungnya lagi..
pada sem 1 aku ada malang telah menimpa kerana aku telah xcident b4 aku perform amali 4 pergerakan asas dan olahraga..namun dengan bantuan pensyarah dan memahami keadaan aku maka aku telah dikecualikan dan aku patut berterima kasih kepada tutor aku,
iaitu 'abah' kerana telah byk menolong aku pada sem 1 dan akhir pada sem 1 aku telah mendapat keputusan yg cemerlang iaitu melepasi CGPA 3.5above dan selepas exam aku pula sibuk membuat persediaan dan siap utk menunaikan umrah pada bulan 5 dahulu....syukur semua telah berlalu dengan manis segala dugaan dan cabaran aku telah tempuhi dengan hati yg tenang dan juga kesilapan lalu aku akan perbaiki.....

Tibanya semester 2 bg tahun pertama pengajian,sem ini amat berat bg aku kerana jumlah jam kredit amat besar dan subjek2 pun agak susah cnthnya anatomy&physio,motor learning...yg plg best sem ni ada renang aku mmg minat sngt ngn subjek ni sebab dr kecil lg aku mmg suka berenang dan dah dpt pendedahan awal lg....sem 2 ni byk juga pelajaran aku xfhm tp setelah aku revise blk n dengan bantuan dari rakan2 serta nota yg dibekalkan pensyarah mmg amat bermakna....apabila tiba ni ujung sem dekat ngn final aku blur sket tp walaupun exam agak susah tp insyallah aku harap boleh lulus...aku minta maaf kepada semua rakan2 da juga pensyarah...harap kesilapan dan salah dpt dimaafkan...hope semua akan sukses selalu...tamat la sudah 1 tahun maka aku perlu bangkit utk menghadapi lagi 3tahun yg mendatang lebih mencabar dan tidak tahu dugaan selepas ini...chow

No comments: