Saturday, November 15, 2008

Luangan masa bersama teman....

Rasa sedih dan pilu untuk meninggal tempat aku belajar ini 4 a while.....aku mengambil keputusan utk stay kt kolej dulu b4 blk umah sebab holiday kali ni agak lama so aku xrushing sngt nk blik umah lgpun tiket still berlambak...kebetulan ramai yg stay lg sebab ada juga yg beli tiket lambat dan ada juga yg terlibat dengan perkhemahan,dan ada juga yg bermain bola mewakili pasukan Ipti dalam JB League....pada mulnya aku ingat nak blk nek motor n rider ramai-ramai last2 plan xjd sebb semua da plan len tggl dua tiga kerat ja yg jd mna boleh blah bosan kowt kalau sket org da la jauh plak ingat dekat ka penghujung selatan ke utara....da la moto aku bkn laju sngt 4stroke je..da barai semacam....di akhir2 di kolej ni aku spend msa bersama teman lama,aku tlg dia amik hp mak dia kt Xtra,lpas 2 sarapan pg dOsman,antar moto dia kt umah maksu dia d BBU,lpas 2 teman dia n jd driver p The Zon Stulang dia nk beli utk ec laptop dia yg bwa blk umah.......aku rasa mcm xmau blk umah je tp masa dok cni rasa mcm nk blk umah bila dok umah rasa nk mai cni...biasala 2 lumrah manusia xpenah berpuas ati dengan apa yg ada...aku mengambil keputusan utk blk umah ngn abg aku je xjd blk direct nek bas..abg aku kt melaka skrg bek aku teman dia blk umah nek keta da la dia drive sorg2 kalau ada aku bleh gak tukar2 driver xletih sngt dia...btol kan...masa aku do cni aku mkn free ja cos aku wat penyamaran jd budak bola cos depa semua dpt mkn free ja..lgpun ada juga dak2 bola da blk...hehehe...bleh amik kesempatan sket save bajet aku..aku ingat nk post moto je tp bajet da xda so aku tgglkan je syg aku 2 kt sni...

Pabila aku mula bercuti maka berubahla rutin harian aku.....Lpas ni aku mesti:

1.Bangun tdo lewat
2.Slalu keluar je xdok umah kira check-in n out mcm hotel je..
3.Lepak mamak's
4.Hangout ngn membe2
5.Dok terbongkang n keja sbbg TLDM.....haha(Tido Lepak Dan Makan)

Implikasi dari perkara di atas adalah cuti ni aku nk wat perubahan sket...

1.Aku mesti berdiet dan jaga berat badan(amalkan makan yg seimbang)
2.Berhenti Merokok(dulu da berhenti tp sebab byk setan kt kolej dok hasut aku)
3.Senaman dan pergi Gym
4.Berkerja ataupun yg sesuatu yg mendatangkan pendapatan


Org yg plg dirindui semasa cuti ni adalah:

1.Tentulah org yg paling dsygi teramatla:Farihin Qasehku Padanya(Bbear)
2.PGY2540
.Kawan2 aku di kolej
4.Tutor merangkap 'abah'
5.YG ni penting sekali...Uncle B's(skrg dia da pakai Honda CRV ooooo)

k la....aku bosan 2 pasal aku bleh tulis byk....hehehe...chow dulu..

1 comment: