Sunday, November 8, 2009

Profits...

Setiap orang mahukan keuntungan kan?siapa yg tidak mahu untung?

Namun bagi diri aku yg telah banyak kali kerugian aku tidak pernah mengenal erti kerugian bagi aku..itu hanyalah untuk orang yg gagal namun aku terasa ingin coretkan sedikit pengalaman pelaburan yg tiada kaitan dengan wang ringgit ini....

Pelaburan yg aku buat ini adalah berkaitan dengan manusia namun ia telah banyak kali gagal kerana aku yg sering mengagalkannya namun pada terakhir sekali aku yg telah digagalkan oleh orang lain....

Biarkan sajalah kerugian itu pergi tanpa menghantui aku semula kerana ia adalah kerugian yg terbesar sekali dalam hidup dan itulah pertama kali aku membuat pelaburan yang besar dan semakin ghairah aku menmbahkan lagi suntikan baru namun akhirnya kecundang...


Sekarang aku sudah boleh menerima kenyataan bahawa aku tidak akan senang mendapat lagi modal seperti dulu walhal pada masa itu aku senang modal untuk mendapatkan modal.Sekarang aku mula bertapak dan bertatih kepada dalam dunia pelaburan dan perlahan2 aku mengorak langkah untuk memperolehi profits yg sngt besar dalam hidup..Pengalaman yg lepas mengajar aku utnuk tidak tergesa-gesa dan perlu banyak bersama supaya tidak tersilap langkah lagi...chow

No comments: