Wednesday, November 4, 2009

Adaption........

Sekarang aku dah beransur-ansur faham dengan dunia dan juga diri aku...
Aku dah byk pelajari dari pengalaman lepas dan juga episod-episod drama hidup aku atau babak yang telah memberikan seribu@sejuta erti dalam hidup aku...

Aku dah pelajari banyak benda yg mmg aku xterasa pun nk belajar tp secara kebetulan aku rasa mmg betol2 faham dan juga dah boleh agak macam mana kesudahannya..Jadi sekerang aku dah boleh mengorak langkah dengan sebaik-baik mungkin tanpa menoleh ke belakang semula serta memula episod yang matang serta berfikiran secara matang serta orang dewasa..

Jikalau dahulu lagi aku tersedar dari lamunan tiduran mungkin tiada sesalan dalam hidup ataupun kesudahan yg duka dan lara tetapi ia lumrah bagi manusia untuk sesuai dengan sifat mereka agar tidak tersilap langkah dan mempunyai pengalaman yang berharga...

Walaupun ada certain part yang aku belum kuasai namun aku rasa aku dah boleh gunakan pepatah ini "wahai dunia kalau engkau nak tipu,tipu saja orang lain jangan tipu aku" walaupun pepatah ternampak semacam selfish tetapi sebenarnya ia adalah peringatan untuk diri sendiri supaya lebih berwaspada dala segala hal yang akan mendatang ia dapat memotivasikan diri tanpa sebarang keraguan...

Kita mengumpul pelbagai hasrat tanpa hentinya,namun kita tidak berdaya untuk membina istana tetapi mungkin kita dapat membina pondok ataupun bangsal itu sudah bererti serta mempunyai makna yang tersendiri...dalam apa jua hal aku perlu lebih teliti dan juga perlu membuat kesimpulan yang lebih terbaik datang dari dalam diri tanpa sebarang keraguan yg melampau boleh menyebabkan diri kita berada di persimpangan yang mengelirukan kita...

Bukannya apa jikalau kita tidak mengerti hidup kita sendiri siapa yg boleh mengertikannya untuk kita namun disebalik pengertian tersebut perlulah diselitkan pengajaran yang lebih bermaksud dan mempunyai maksud tertentu serta mempunyai matlamat masa hadapan..Kita perlulah ikut kesesuaian dan juga cuba adapt dengan apa yg kita hadapi walau pun sukar tetapi terpaksa akhirnya kita tetap suka walaupun tidak diberikan pilihan kedua..chow..