Friday, January 9, 2009

maklumat yg berguna...

Detik dan saat tahun baru ini akan aku ingati smpai bila2.....arini dalam kamus sejarah hidup aku sangat berbangga kerana aku telah tidak sengaja berjumpa 1 blog yg menulis salasilah sejarah keluarga sebelah bapa aku...dulu pakcik aku telah berusaha mencari susur galur sejarah ini...sekarang baru aku mengeryi dan faham betapa pentingnya maklumat itu kerana ini adalah berkaitan maruah dan juga darjah keluarga aku....aku amat berbangga dengan usaha ini...aku amat terkejut apabila maklumat di dlm blog ini amat lengkap dan padat...aku sngt suka klau byk blog mcm ni lagi....

p/s:aku nk tunjuk kt ayah....mesti ayah boleh cerita detail.....
aku amat berbangga kerana aku adalah keturunan kerabat diraja nagaraKedah suatu ketika dulu...alhamduliah...walaupun nama aku tiada tengku,megat or apa2 tp darah yg mengalir dalam tubuhku adalah darah pahlawan yg telah dinafikan haknya dahulu...namun sekarang tinggal kenangan.

cuba try tengok:http://sejarahnagarakedah.blogspot.com

No comments: