Tuesday, December 9, 2008

Pengalaman Yg Amat Berharga....

Di kesempatan cuti semester ini, aku telah dibebani pelbagai masalah dan dugaan yg agak terlampau.Kesempitan dari segi kewangan adalah antara faktor yg mendorong aku melakukan pelbagai keja yang tidak pernah aku fikir sebelum ini.Apa yg ada di minda aku hanya lah 'WANG MAsyuK'...aku xkira apa pun kerja aku bedal semua...nak buat cmne kan dulu aku boros sngt mama kasi duit aku asek abiskan dengan kehendak tidak menilai keperluan terlebih dahulu...sekarang da la cuti lepas 2 aku penganggur terhormat mana la parent aku nk bg duet senang2...bg pun just ckup2 makan xdala untuk njoy sngt...sebenarnya parent aku mampu je nk bg duet bpa aku nak cuma diorg nk anak2 rasa susah sket bru kita ingat betapa susah nak cari duet n menghargai wang ringgit yg kita ada.kalau senang dpt nanti asek minta je tanpa melakukan sebrg kerja itu namanya manja x bertempat...selama cuti ni aku keja banyak benda n aku njoy sangat ngn xperience ni...antara keja yg aku wat semasa cuti ni adalah:
1Berniaga nasi lemak d JOM Heboh Penang n Kedai Membe
2Basuh pinggan mangkuk d Restoran
3Berkebun,potong rumput dan letak baja kt pokok
4Driver VAn Kilang
5Yg paling dahsyat aku ganti membe aku keja time raya aji sebagai SEcurity guard selama 2ari gaji masyuk gak...sedih gak la xdpt tgk org tumbangkn lembu tp aku kira berkorban gak la kan...alhamdulilah..

Dari pengalaman di atas aku telah byk di beri sokongan oleh org yg paling aku syg dan sngt2 rindu(Miss F)...Dia banyak bg nasihat dan juga kekdg bila aku dengar suara dr letih yg teramat trus segarbugar....aku sayang dia sngat...Melalui pengalaman ini aku akan jd iktibar pada masa akan datang supaya lebit berjimat-cermat dan selalu la aku kna saving...beli brg mengikut keprluan bukan kehendak dan lg 1 aku xkn bg membe2 pinjam duet byk2 sebab da tau manusia ni ada gak jenis yg baloq liat nak bayq hutang even time aku desoerate sngt pun dia xdpt byr lg...aku mmg angin ngn membe yg jenis mcm ni...janji len ckp len mcm HI******IA...biar kt dia...aku da serik...apa2 aku ckup seronok walaupun kekdg terasa tertekan n aku nak minta maaf kt mama sebab byk kali aku majok ngn dia nasib baik dia fhm aku..heheeh..luv u mama...nanti aku akan saving abis sebab lpas mmg byk benda yg belum trlunas lg terutamanya barang yg paling penting iaitu utk MIss F...aku xkn senang selagi xdpt tunaikan janji pada dia...insyallah nanti dapat tau..k la chow..nanti aku sambung g kalau berkesempatan..

2 comments:

Misz B said...

hmm.....

strawberry said...
This comment has been removed by a blog administrator.