Sunday, May 15, 2011

OH Mei....


Salam...

Apabila sampai sahaja bulan aku terasa diri sangat tua sebab aku lahir dalam bulan mei iaitu bulan 5 dalam kalendar orang putih tetapi tujuan utama bukan nak kupas pasal tarikh lahir aku da.....

Bulan Mei sebenarnya banyak hari peristiwa dan juga event2 yang best berada dalam bulan ini.Fyi kakak aku juga lahir dalam bulan mei iaitu 14 Mei dan adik ajim aku 30 Mei tambah dengan aku 11 Mei jadi 3org lahir dalam bulan ini....

Sudah,kita pergi kepada peristiwa yang ada dalam bulan Mei iaitu 1Mei bermula dengan Hari Buruh,atau nama baik Hari Pekerja diikuti Hari Ibu,Hari Jururawat,Hari Guru yang sinonim dengan diri sendiri dan rakan2 terdekat aku,Peristiwa 13 mei,Penubuhan Umno dan lain-lain lagi aku juga kupas apa yang aku tahu dan ingat kalau semua nak tahu lagi cuba lah 'google tengok sendiri tau".....

Apa2 pun yang pasti setiap bulan ada peristiwa penting bagi setiap individu dan insan itu sendiri bagi aku apabila tiba bulan Mei umur aku semakin tua....

Jadi marilah kita tingkatkan ibadat dan betulkan niat masing-masing bahawa semakin kita tua semakin kita dekat dengan "MATI"..muhasabah diri adakah cukup amalan kita?Banyakah pahala yang kita dapat dan juga dosa yang telah kita lakukan...Mari kita sama-sama berubah ke arah kebaikan..Insyallah..

No comments: