Sunday, August 30, 2009

Amal Insaf.....


DOA MURAH REZEKI


Dah agak lama xupdatez blog bukan pa rasa dah mcm malas tp bila bosan terasa nak tulis blk..hahaha


Bulan posa dah tiba jadi semua umat islam perlulah berpuasa...dalam bulan posa ni kita kena lakukan kebaikan,amal ibadat sebab pahala akan digandakan berlipat-lipat mcm lepat liat... Bula posa xhenti-henti rumah aku dikujungi orang terutamnaya saudara mara yang terdekat kira asek penuh je rumah aku...mula2 aku pun xbapa suka sngt sebab aku jrg blk umah time aku balik ni la rami btol org dtg so mcm xda privacy la nk lepak2 ngn family aku tp sebenarnYa aku silap aku da kena tegur ngn mama dia kata sebenarnya tetamu bawa rezeki kepada kita.mula2 aku mmg xcaya sngt dalam kepala otak aku pikIaq semak n serabut ja..huhu..mau tidaknya setiap yhari ade je tetamu kt umah aku 2..aku pantang kalau org dtg lpas 2 wat semak n bising2..

Last2 ada terjadi satu kejadian tp rahsia xbleh cite la,,aku betul2 percaya mmg tetamu membawa rezeki kepada tuan rumah kta perlu layan elok2 xkira sapa mereka itu...pengajaran ini telah memberi ikhtibar kepada aku supaya bersyukurdan membuat amal jariah dgn banyak.....chow..

3 comments:

Sakti Arjuna said...

nampaknya hang kena la layan aku leklok..haha

QaYYum MieJiFans said...

sakti aku akan layan hg bila dah dpt naik myvi Se...

VASANTARAO APPALASAMY said...

Selamat berpuasa Qayyum!