Saturday, December 26, 2009

Tabiat Makan....

Ini adalah post yg terakhir utk tahun 09...


Sebenarnya aku risau tentang selera makan aku....

Masa mula2 cuti aku memamg balik rumah tidak berapa berselera untuk makan dan aku pula diserang penyakit jadi aku terpaksa pantang dengan banyak benda yang aku tidak boleh maka so kesimpulannya aku malas la nak makan biarlah ikat perut sedikit untuk sembuh cepat tp dah dah sembuh selera makan aku meningkat naik dan membuak-buak..MEMANG DAHSYAT!

Jadi setelah dibuat kajian pada diriku dan rakan semasa cuti disini boleh disimpulkan tabiat makan kitaorang salah malah kebanyakkan orang juga tersalah juga..

Pesanan untuk semua...

Sepatutnya anda perlu mengambil sarapan dengan banyak dan tiba tengahari sederhana dan juga malam sedikit saja tetapi orang kita semua terbalik pula jadi macam lain pula dan jgn sekali makan makanan berat selepas 8mlm.....

Selalulah bersenam paling kurang pun buat sit-up dan skipping..chow

2 comments:

Unknown said...

tidak lupa juga kepada aku sendiri.. aku mengamalkan tabiat makan yang tidak terurus.. semua aku tibai, bak kata orang tua harap kayu dengan batu je tak makan..

selain dari itu, punca kelemahan badan kita ialah dengan kerap meminum air sejuk.. jika amalan ini berjaya dikurangkan, nescaya anda akan mendapati badan anda semakin bertenaga, lebih ringan dan yang penting sekali berat badan dan masalah obesiti dapat dicegah..

cubalah!!

Mihevoli said...

nk try gak r...nk maintain~