Wednesday, December 2, 2009

Selamat Tahun Baru Hijrah...

Selamat tahun baru hijrah kita kena kekalkan kalendar hijrah supaya ia tidak pupus sebab ia adalah berdasarkan al-quran cuba buat perbandingan antara kalendar hijrah dan masihi mesti anda semua menemui byk perbezaan yg ketara dan juga byk faktor dan dalil menyokong kalendar ini berbanding kalendar masihi...kenapa diagungkan kalendar masihi?chow...

3 comments:

Unknown said...

memang banyak kelebihan menggunakan kalendar islam sebagai rujukan berbanding kalendar masihi. tetapi mengapa kalendar masihi digunaskan? senang aje.. sebab dalam kebanyakan urusan di dunia menggunakan kalendar masihi, pulak di zaman globalisasi.. semua mahu diseragamkan.. inilah dinamakan penjajahan dalaman, kita tidak sedar, hampir satu dunia terpengaruh dengan propaganda ini..

sebagai contoh, bahasa inggeris bukanlah bahasa antarabangsa.. ianya adalah bahasa yang paling meluas digunakan di seantero dunia.. tapi ingat bukan 'bahasa antarabangsa'..

indoktrinasi seperti ini boleh juga dikaitkan dengan penggunaan kalendar tersebut..

QaYYum MieJiFans said...

mmg betul saudar joseph kita hanya semut merah yg merangka di dalam hutan bukan gajah yg punyai belali tp kalau byk2 semut gigit gajah sakit juga...kalau kita ramai2 cuba ketengah penggunaan kalendar hijrah pemerintah akan ikut...kita negara islam pada nama namun hakikatnya?jawab la sendiri..

Unknown said...

ya benar.. aku juga ingin berkongsi link dengan ko mengenai negara islam ini.. sila lihat ya..

http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/12/kita-sudah-tukar.html