Sunday, July 12, 2009

Suatu Persinggahan........


Assalamualaikum dan salam sejahtera.......

Apa kabar kawan dan sahabat sekalian....(poyo gile)

Perh susah gile nak aku nak tulis blog skrg sbb da kehabisan idea dan juga kekangan masa xda...

Kehidupan aku sekarang makin sibuk aku rasa makin kita membesar maka makin byk urusan yg perlu diuruskan...
Mmg byk gile bnda2 kena daripada benda yg kecil hingga besar so aku kna manage btol sebab kalau tersilap nnti serabut nak mampos....

Aku nk kupas ttg Bina Insan Guru aku.....Sem ni la aku rasa BIG aku amat bermakna sebab p khidmat sosial@anak angkat di Kg.Nelayan Penyabong,Mersing...mmg best n apa yg aku boleh gmbrkan mmg menyayat hati dan menyentuh perasaan sebab xpercaya dan sangka menerima layanan 1st class walaupun dalam keadaan serba kekurangan.aku akan ingat smpai bila2 keluarga angkat aku dan rakan2.....insyallah aku janji aku akan beri sedikit bantuan walaupun xbyk tp dpt ringankan beban mereka.....

Lpas 2 mggu lpas plak aku sedih sket sebab parents aku g China atas urusan kerja ayah aku...selalu ayah aku g overstation sorg2 mcm xhairan sngt je dia nk g mana da biasa tp kali ni mak aku ikut katanya nk g jejalan gak siap amik cuti sebulan...so terasa la juga mama xda.....mayb diorg dok sna almost sebulan kowt aku xksah pun tp risau sket sbb China skrg negara yg terjejas truk akibat H1N1 dan juga pergaduhan etnik.....harap diorg selamat pulang..aku doa byk2...aku berkesempatan antar diorg g airport n aku harap mama beli kt aku byk benda..hehehe.....mesti nnt rindu mama sebab aku bleh kata selalu ja ngan mama disebabkan ayah aku agak bz tp aku pun sempat gak jumpa ayah aku setelah sekian lama xjmpa(lepak n minum kopi skali kt airport 2 siap dpt tips)...Yahoo....

Mmg idup ni hanya satu persinggah kita diberi tugasan yg banyak utk di sempurnakan jadi perlu untuk membeza yg haq n batil so dalam membuat tugasan djgn lupa pada Maha Pencipta...takat ni je..aku chow dulu aku ada keja byk ni..nnti aku updatez lagi...

2 comments:

'Cikgu Padi' said...

salam...kini hang sedar betapa pentingnya BIG ni kn...memang la perancangan die cam bongok skit tapi hasil dia i'allah le jadikan kita guru yg baik...pasal perents ko tu doa je la sal mereka selamat...hidup hanya suatu persinggahan...i like that..great..

My Quranic Circle said...

" Siapa yang mengenali diri akan sibuk memperbaiki diri berbanding mencari aib dan kesalahan org lain" (ibn qayyim)

" ALlahumma affini fi nafsi( yaALlah kenalkan aku pada diriku)"