Wednesday, July 15, 2009

Kenapa Susah Nak Faham....


Assalamualaikum dan salam sejahtera... Kekdg rasakan diri aku tidak berguna sebab susah betol nk faham dengan apa kehendak hidup saya ini....Fikir balik pening juga kalau nk memenuhi kehendak ini...Diri sendiri pun xdapat nk penuhi macam mana la nk penuhi kehendak orang lain...Penat la kalau layan kerenah diri sendiri ni tp oleh disebabkan akal yg mengawal masih lagi dapat control so mcm xla terjebak sangat dgn benda lagho dan lalai.....

Ingatkan kekdg buat baik org akan dibalas baik tp sangkaan itu tersasar la plak.....mungkin itu pengajaran tp tidak mengapa mungkin akan di balas kelak...

Memang kecewa teramat xpayah ckp la sebab selalu aku layan semua org dengan kecuali yg aku xbpa suka....Biarkan mereka!!!!!!!diri orang bukan sama ngn diri kita so buat jela apa yg patut..

Aku nak layan feeling sorg2 ja lpas ni malas nk amik port sngt pasal orang sbb aku mmg xpenah pun nk amik....buatpa nak sibuk hal org padahal hal sendiri xsettle........



3 comments:

'Cikgu Padi' said...

sabar...sesungguh nya amat sukat untuk memuaskan hati semua org..namun wujud sesuatu ke khilafan di sini, setiap perlakuan baik itu jhn kita harapkan balasan yg baik kerana norma kehidupan manusia kini semakin berubah...sabar dan lalui hidup dengan penuh keceriaan..

QaYYum MieJiFans said...

ok cikgu...

Anonymous said...

be yourself..