Tuesday, January 26, 2010

Musim Sakit...


Dalam seminggu dah diserang pelbagai penyakit....

Hari isnin keracunan makanan siap cirit-birit dan juga muntah-muntah,jadi aku amik keputusan utk ambil ubat di klinik gomen di sini..ni first time aku g gomen klinik selalu aku pakai panel klinik swasta je so mcm cepat,pergh mmg betul byk kerenah la dan menguji kesabaran klinik gomen ni spt org kata tp kali ni aku rasa sendiri..bayangkan dari pkul 8 aku sampai pkul 1 baru dpt jumpa pembantu perubatan padahal check xsampai 5minit je pun..haish!baru ku tahu kebenarannya bila aku msuk dlm bilik rawatan 2 rupanya pembantu perubatan muda lagi dan umur tua siket je pada aku bley plak ramai lagi pesakit dia dok men YM and FB kt laptop dia ingat aku buta it..nasib baik xamik gmbr je..kalau korg nk tahu cuba peg amik ubat kt sna tengok seyes aku xtipu lambat bak!

Hari Rabu plak aku diserang batu,selsema dan juga demam..adui ujian lagi aku tidak mengeluh cubma aku jarang sakit tp bila sekali sakit mmg teruk sngt la...badan punya xlarat dah la kelas pack macm hape lagi siap byk aktiviti fizikal plak 2....huhuu...last,aku g amik ubat lagi kt klinik swasta je malas nk g gomen lagi biar duit abis tp xsakit hati...dah la sekarang zaman sengkek truk..

biarkan jela janji sihat itu yg paling penting!apa2 pun pesanan kt korang jaga kesihatan baik2 minum air masak byk2 time2 panas jgn minum ais makan pun kena ikut jadual yg ditetapkan,most important pastikan makan yg diambil adalah bersih..chow

3 comments:

'Cikgu Padi' said...

emmm...sian ko....takpe la...aku de baca sakit2 ini adalah salah satu cara pembersihan dan penghapusan dosa2 kecil...hehehe...ia juga satu peringatan buat kita...hehehe....semoga cepat sembuh...

NIA said...

ape kate join pembantu perubatan tu men fb..mtk die jd neighbour kt farmville ke..haha

Unknown said...

aku pun kena demam sejak dari semalam.. aduyai..